Community på Sveriges dataportal
Specifikation för leverantörsreskontra klar
-
Efter flera granskningar så är nu specifikationen för leverantörsreskontra klar.
Den nås här specifikation leverantörsreskontraDen är skriven för att kunna användas av både Kommuner och Myndigheter. Det finns flera som arbetar med att ta fram datamängden så använd forumet för att få hjälp tips vid framtagandet.
/Eric
-
@eric Toppen! Bra jobbat:)
-
@stefan-wallin Vi kollar på alterantiv för detta och återkommer. /Eric
-
@eric Hej @Stefan-Wallin nu är det du frågade om på plats (sedan en tid).
Vi kommer från MetaSolutions kommunicera mer om specifikationer och hur vi hanterar de vi hjälper till att ta fram inom kort.
Leverantörsreskontran kan du hitta och hjälpa till att bidra till här: https://gitlab.com/lankadedata/spec/levreskontra -
@eric trevligt finns det beskrivet er utveckingsmodell?
- jobbar ni med user stories, Epics om ja var hittar vi dom
- har ni en produktägare
- kör ni sprintar
- hur prioriteras vad som görs eller ej
-
@salgo60 Hej Magnus, vi tar det stegvis efter vad vi hinner orkar och har finansiering för. Men vi är på väg mot det du frågar om.
-
@eric ok men är vi inte 2 år in i detta 16 miljoners projekt.....
Om vi vänder på frågan hur har ni jobbat hittills.... om jag minns rätt var första utkastet till denna spec 2019...
jag blir lite rädd känns som projekt på drift dags att skota hem
-
Issue 2 inskickad
-
@salgo60 Hej Magnus, de 16 miljoner du pratar om har inte landat hos oss för att göra en specifikation. Vi har drivit och koordinerat frantagandet av specifikationen i NSÖD där vi också utbildat och gett access till molntjänst. Bra med bidrag.
-
ok vad har ni fakturerat för denna spec?
Finns projektets fakturor som öppna data? när jag kollar bokslutet 2020 för Metasolution och Björn Hagströms konsulting så känns det inte som ni är rädda att fakturera även fast NSÖD leveransen känns skral...
-
@salgo60 Om du vill ha underlag om NSÖD så är det ett Vinnova projekt. Vinnova publicerar inte projektdata/ inköp så som du frågar men det vore möjligt vad jag kan se. NSÖD har en egen tråd här på communityn, tror ditt förslag/ fråga ska läggas där så når du projektledaren Johan mfl. Nu känns det som vi lämnat specifikationen av Leverantörsreskontra. Vi plockar upp dina bidrag där.
-