@jonor
I det arbete som jag ansvarar för på Arbetsförmedlingen har vi en Community Backlog.
https://gitlab.com/arbetsformedlingen/joblinks/processing/-/wikis/Community-Log
Vi har backlogen av flera skäl. Dels för att ge dem som är intresserade kunskap om vad vi gör, dels för att faktiskt få hjälp.
Vi vänder oss till alla med gissar att det främst är akademin som är intresserade. Vi ser det som att kommande AI- och datastudenter kan få öva på oss, och på så sätt uppstår win-win.
Svårigheter vi mött är intern kommunikation över externa kanaler; vi är inte vana att arbeta så, men allt behöver inte vara öppet. På det sättet vi jobbar nu finns det en utpekad point of contact för projektet. Alla kan svara, men mitt ansvar är att det kommer ett svar. Det är sällan det kommer frågor eftersom det är sällan folk tittar på kod. Vi ser det som att vi fortfarande utvärderar detta öppnare arbetssätt. Än så länge är det mkt positivt eftersom vi blir duktiga i att formulera vad vi faktiskt försöker skapa för värde.