Community på Sveriges dataportal
Ytterligare förberedelser för kommande vidareförmedlingstjänst i ny version av Mina ärenden
-
Mina ärendens standard för digital ärendehantering har uppdaterats. Bakgrunden till versionsuppdateringen är att Mina ärenden förbereder dokumentationen inför lanseringen av den nya vidareförmedlingstjänsten som ska sänka trösklarna för anslutning.
Utöver denna ändring i Tjänstebeskrivning har dokumentet Det här är Mina ärenden fått ett nytt stycke om den kommande vidareförmedlingstjänsten. Dessutom har vi gjort ytterligare redaktionella ändringar och lagt till ett förtydligande om hur man med hjälp av standarden kan ge användaren rätt förväntningar om handläggningstid, eller servicelöfte som vi kallar det.
I samband med uppdateringen har Mina ärenden även flyttat från sin gamla plats på Sveriges dataportal under Data och API:er. Från och med nu ligger senaste versionen under Specifikationer.
Gå till senaste versionen av Mina ärenden på Sveriges dataportal
Vi som jobbar med Mina ärenden är tacksamma för all sorts feedback. Du som har läst får mer än gärna lämna synpunkter, antingen här i Dataportalens community eller via mejl Minaarenden@skatteverket.se