Community på Sveriges dataportal
DIGG seminarium: DIGGs stöd för att öppna upp data
-
Under året kommer DIGG att arrangera detta seminarium vid behov, se Internetstiftelsens eventkalender för bokning och datum, och i denna tråd samlar vi frågor och svar kring detta seminarium i syfte att sprida informationen mer effektivt och möjliggöra en bredare dialog. Välkommen att posta era frågor här!
-
Detta inlägg är raderat!
-
@salgo60 Hej Magnus! Det här seminariet kommer inte att handla om detta, utan om vilket stöd som finns att hitta hos DIGG. Men posta detta gärna i en egen tråd som ett tips så ser fler det.
-
@josefinlassi ok du får gärna utveckla " utan om vilket stöd som finns att hitta hos DIGG."
- jag tycker det saknas idag hos DIGG öppna data idag
- tydligt ägarskap av dataportal.se
- finns produktägare? eller hur är ni organiserade
- finns en backlog och är det korrekt att ni hanterar saker på GITHUB issues
- finns produktägare? eller hur är ni organiserade
- vilka planer har ni att skapa dataset och när? vi har sett Västra Götaland ladda upp dataset med planer borde kanske ni också ta efter....
- tydligt ägarskap av dataportal.se
- jag tycker det saknas idag hos DIGG öppna data idag
-
@salgo60 Hej! Seminariet är inte publicerat ännu, men jag var tvungen att fixa den här tråden innan eftersom vi länkar hit från inbjudan på Goto10. Men seminariet kommer att presentera våra vägledningar, principer mm, dataportalen och dess tjänster (inkl docs), och även detta community.
Vad gäller dina frågor så är DIGG ägare av dataportalen och vi håller på och bygger upp en förvaltningsorganisation runt detta nu. Vi använder primärt Jira för att hantera ärenden av utvecklingskaraktär, och jag vet inte riktigt vilka fler dataset som är på gång från DIGG just nu.
-