Community på Sveriges dataportal
Förstudie Öppna data (Kalmar, Jönköping, Gotland, Kronoberg)
-
Jag tänker att detta kan vara intressant i kategorin:
"Region Kalmar län i samverkan med Region Jönköpings län, Region Gotland och Region Kronoberg har beviljats medel till förstudien Öppna data. Målet med förstudien är att genom en behovskartläggning och kunskapsstärkande kommunikationsinsatser riktade till små- och medelstora företag inom Småland och Öarna, skapa en helhetsbild av behovet och förutsättningarna för öppna data. Att få en tydlig genomlysning regionernas utmaningar gällande öppna data är en förutsättning för framtida utveckling och att förstärkning inom digitalisering ska ske inom adekvata och gynnsamma områden. Totalt omsätter förstudien 1 miljon kronor och 400 000 kronor kommer från ERUF."
-
Intressant. Be om lite material som redan tagits fram (gamla förstudier på samma tema) på DelaDigitalt.se eller hör med https://www.vgregion.se/dataverkstad om de har lite tips på saker som redan är skrivna.
Mycket är redan gjort och klarlagt.
-
@Johan_Bard nyheten verkar vara borttagen. Kan man läsa om detta någon annanstans?
-
@FredrikEriksson Jag är inte inblandad utan snubblade över nyheten och tyckte det var intressant. Jag hittar inte heller någon mer information när jag söker. Jag har dock hört med en kontaktperson ifall vi kan få en mer permanent länk till projektet.
@Jonas-Nordqvist Det är väldigt viktigt att det kommer upp till ytan, du får gärna tipsa projektgruppen om detta när det släpps mer information och kontaktuppgifter till projektet.
-
@FredrikEriksson Fredrik, är dom här regionerna med i dataverkstaden?
-