Community på Sveriges dataportal
Tillgång nekad - Brutna länkar eller stängda trådar?
-
Re: Hur skyndar vi på digitaliseringen?
Hej, satt och läste en väldigt intressant tråd från i somras som kom in på rättsliga aspekterna och @jonor hänvisade till "projektet med rättsinformationssystemet" och denna länk. När jag klickar där har jag dock inte tillgång. Blev ju nyfiken då jag inte visste att man kunde ha låsta trådar.
Förstod dock inte av texten om det är möjligt att få tillgång och hur man går tillväga?
-
@tove varför du får detta felmeddelande är för att inlägget som det hänvisas till är borttaget på grund av att det bryter mot någon/några av våra användarvillkor.
Jag ska ta med mig detta och se om vi kan få till ett bättre felmeddelande som bättre beskriver varför du får det. -
@jenniferskoglund ah då förstår jag. Tack Jennifer. Jag blev ju mest nyfiken om det fanns stängda trådar, då jag kan se ett behov av det men inte hade sett några funktioner som tydde på sådan infrastruktur
-
Inlägget nämnde kanske några personnamn med länkar till publika webbsidor, dock skulle jag säga att utredningen var exempel på bra research och av allmänt intresse.
Ämnet finns också avhandlat på GitHub.
https://github.com/salgo60/LagrummetLight