Community på Sveriges dataportal
Krav på verifiering av e-postadress
-
Hej!
Vi vill informera om att användare nu behöver verifiera e-postadressen de angivit för sitt konto innan de kan publicera inlägg på forumet. En overifierad användare kommer fortfarande att kunna läsa det som står på forumet men personen kommer inte att kunna publicera inlägg.
Denna ändring görs för att minska antalet SPAM-konton, få fler verifierade användare och möjliggöra att alla användare kan göra lösenordsåterställning.
-
@DIGG_admin toppen, finns möjlighet att byta e-postadress på roadmap?
-
@tove det går att byta e-postadress för ditt användarkonto redan. Du klickar på din bild och klickar sedan på Redigera profil. Under din profilbild kommer du att få ett val som heter Ändra e-postadress. Skriv in den e-postadress du vill byta till samt ditt nuvarande lösenord. Genomför ändringen och du kommer då att få ett bekräftelsemejl till den nya e-postadressen. Gå in på det mejlet och verifiera e-postadressen.
-
@jenniferskoglund jag tyckte jag provade men när det inte fungerade så tänkte jag att det säkert var under utveckling. Provar igen och återkommer i annan kanal om det är någon bugg.
-
@tove jaha, vad jag kan se när jag testar är att det verkar fungera. Men pröva gärna och återkom via info@digg.se eller via denna kategori Feedback på Dataportal för att rapportera en bugg.