Community på Sveriges dataportal
DIGG verksamhet och processer för uppföljning
-
Angående roadmap/vägkarta, ärendehantering och uppföljning vs. vattenfalls-metodik, och hur man kan få en tydligare bild av och dialog kring den aktuella verksamheten.
@jonor sa i Svenska vandringsleder:
säger en uppdragsformulering verkligen något specifikt om vad DIGG ägnar sig åt för närvarande, det är väl svårt att utläsa ur ett sådant dokument något konkret om hur långt man har kommit eller vad man har kommit fram till i nuläget?
@Nina_Berlin sa i Svenska vandringsleder:
DIGG ägnar sig åt många olika saker och jag kan inte redogöra för alla. Vi har en väldigt komplex verksamhet och jag är inte insatt i hela.
Frågan är om någon är det då? Det kan man ju se som en indikation på det @Magnus-Sälgö menar, att man inte riktigt har pejl på processer och uppföljning.
https://community.dataportal.se/post/2243
https://community.dataportal.se/post/2254känns som det saknas processer och styrning/uppföljning --> Level 1 "Process unpredictable, poorly controlled and reactive"
...
Jobba aktivt enligt en modell som nedan där det är tydligt att har man inte kontroll på öppna ärenden så är man på Level 1Samt den ovisshet som råder om huruvida vi får se någon upplösning på frågeställningar/ärenden om t.ex. roadmap och justering av foruminställningar.
https://community.dataportal.se/post/336 felanmälan och roadmap
https://community.dataportal.se/post/1004 hur vi kan dela med oss av vår roadmaphttps://community.dataportal.se/post/1677 tid för att ändra ett inlägg
https://community.dataportal.se/post/2060 automatisk avisering för nya användareJag blir lite nyfiken också förstås på de mer komplexa och svåröverskådliga delarna i verksamheten. Är det något man ägnar sig åt utöver att publicera vägledningar och rapporter och att översätta tekniska handledningar till svenska?
-
Detta inlägg är raderat!
-
Detta inlägg är raderat!