• Hem
  • Kategorier
  • Senaste
  • Taggar
  • Populära
  • Användare
  • Grupper
Collapse
Dataportal logo

Community på Sveriges dataportal

DIGG verksamhet och processer för uppföljning

Scheduled Fäst Låst Flyttad Arbetssätt och organisation
transparensforuminställningardiggbacklogdialogåterkoppling
3 Inlägg 2 Posters 319 Visningar
    • Äldst till nyaste
    • Nyaste till äldst
    • Flest röster
Svara
  • Svara som ämne
Logga in för att posta
Det här ämnet har raderats. Endast användare med ämneshanterings-privilegier kan se det.
  • J Offline
    J Offline
    jonor
    wrote on Senaste redigerad av jonor
    #1

    Angående roadmap/vägkarta, ärendehantering och uppföljning vs. vattenfalls-metodik, och hur man kan få en tydligare bild av och dialog kring den aktuella verksamheten.

    @jonor sa i Svenska vandringsleder:

    säger en uppdragsformulering verkligen något specifikt om vad DIGG ägnar sig åt för närvarande, det är väl svårt att utläsa ur ett sådant dokument något konkret om hur långt man har kommit eller vad man har kommit fram till i nuläget?

    @Nina_Berlin sa i Svenska vandringsleder:

    DIGG ägnar sig åt många olika saker och jag kan inte redogöra för alla. Vi har en väldigt komplex verksamhet och jag är inte insatt i hela.

    Frågan är om någon är det då? Det kan man ju se som en indikation på det @Magnus-Sälgö menar, att man inte riktigt har pejl på processer och uppföljning.

    https://community.dataportal.se/post/2243
    https://community.dataportal.se/post/2254

    känns som det saknas processer och styrning/uppföljning --> Level 1 "Process unpredictable, poorly controlled and reactive"
    ...
    Jobba aktivt enligt en modell som nedan där det är tydligt att har man inte kontroll på öppna ärenden så är man på Level 1

    Samt den ovisshet som råder om huruvida vi får se någon upplösning på frågeställningar/ärenden om t.ex. roadmap och justering av foruminställningar.

    https://community.dataportal.se/post/336 felanmälan och roadmap
    https://community.dataportal.se/post/1004 hur vi kan dela med oss av vår roadmap

    https://community.dataportal.se/post/1677 tid för att ändra ett inlägg
    https://community.dataportal.se/post/2060 automatisk avisering för nya användare

    Jag blir lite nyfiken också förstås på de mer komplexa och svåröverskådliga delarna i verksamheten. Är det något man ägnar sig åt utöver att publicera vägledningar och rapporter och att översätta tekniska handledningar till svenska?

    ? Ett svar Senaste svaret
    0
  • ? Offline
    ? Offline
    En före detta användare
    replied to Theo Andersson on Senaste redigerad av
    #2
    Detta inlägg är raderat!
    Ett svar Senaste svaret
    1
  • ? Offline
    ? Offline
    En före detta användare
    replied to jonor on Senaste redigerad av
    #3
    Detta inlägg är raderat!
    Ett svar Senaste svaret
    1

Finansieras av Europeiska unionen logo
  • Logga in

  • Har du inget konto? Registrera

  • Login or register to search.
  • Första inlägget
    Sista inlägget
0
  • Hem
  • Kategorier
  • Senaste
  • Taggar
  • Populära
  • Användare
  • Grupper
  • Logga in

  • Har du inget konto? Registrera

  • Login or register to search.