Sveriges dataportal, DIGG - Myndigheten för digital förvaltning
Sök data Nyheter Om oss Community
  • Hem
  • Kategorier
  • Senaste
  • Taggar
  • Populära
  • Användare
  • Grupper
  • Sök
  • Ser ut som din anslutning till %1 gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.
  • Registrera
  • Logga in

    DIGG verksamhet och processer för uppföljning

    Arbetssätt och organisation
    transparens foruminställningar diggbacklog dialog återkoppling
    2
    3
    102
    RSS Feed
    Laddar fler inlägg
    • Äldst till nyaste
    • Nyaste till äldst
    • Flest röster
    Svara
    • Svara som ämne
    Logga in för att posta
    Det här ämnet har raderats. Endast användare med ämneshanterings-privilegier kan se det.
    • J
      jonor Senaste redigerad av jonor

      Angående roadmap/vägkarta, ärendehantering och uppföljning vs. vattenfalls-metodik, och hur man kan få en tydligare bild av och dialog kring den aktuella verksamheten.

      @jonor sa i Svenska vandringsleder:

      säger en uppdragsformulering verkligen något specifikt om vad DIGG ägnar sig åt för närvarande, det är väl svårt att utläsa ur ett sådant dokument något konkret om hur långt man har kommit eller vad man har kommit fram till i nuläget?

      @Nina_Berlin sa i Svenska vandringsleder:

      DIGG ägnar sig åt många olika saker och jag kan inte redogöra för alla. Vi har en väldigt komplex verksamhet och jag är inte insatt i hela.

      Frågan är om någon är det då? Det kan man ju se som en indikation på det @Magnus-Sälgö menar, att man inte riktigt har pejl på processer och uppföljning.

      https://community.dataportal.se/post/2243
      https://community.dataportal.se/post/2254

      känns som det saknas processer och styrning/uppföljning --> Level 1 "Process unpredictable, poorly controlled and reactive"
      ...
      Jobba aktivt enligt en modell som nedan där det är tydligt att har man inte kontroll på öppna ärenden så är man på Level 1

      Samt den ovisshet som råder om huruvida vi får se någon upplösning på frågeställningar/ärenden om t.ex. roadmap och justering av foruminställningar.

      https://community.dataportal.se/post/336 felanmälan och roadmap
      https://community.dataportal.se/post/1004 hur vi kan dela med oss av vår roadmap

      https://community.dataportal.se/post/1677 tid för att ändra ett inlägg
      https://community.dataportal.se/post/2060 automatisk avisering för nya användare

      Jag blir lite nyfiken också förstås på de mer komplexa och svåröverskådliga delarna i verksamheten. Är det något man ägnar sig åt utöver att publicera vägledningar och rapporter och att översätta tekniska handledningar till svenska?

      ? Ett svar Senaste svaret Svara Citera Gilla 0 Post Tools Trigger
      • ?
        En före detta användare @Theo Andersson Senaste redigerad av

        Detta inlägg är raderat!
        Ett svar Senaste svaret Svara Citera Gilla 1 Post Tools Trigger
        • ?
          En före detta användare @jonor Senaste redigerad av

          Detta inlägg är raderat!
          Ett svar Senaste svaret Svara Citera Gilla 1 Post Tools Trigger
          • Första inlägg
            Sista inlägg