Community på Sveriges dataportal
Lagbrott rörande skydd av personuppgifter hos statliga myndigheter
-
Det här verkar väldigt allvarligt. Det är flera år sedan GDPR trädde i kraft!
Kommuner och regioner SKA följa lagen och om de inte gör det då ska de anmälas och få vite tills de gör det om ni frågar mig.
Våra myndigheter har haft massor med tid på att utreda och bilda sig i frågan. Jag har sen 15 år varit medveten om faran för min integritet på amerikanska tjänster och efter Snowden borde vem som helst ha fattat att GAFAM är en honeypot för amerikanska imperiets maktambitioner (information och kunskap är makt, spelar ingen roll därborta om man får kränka utlänningars integritet för att få tag på data och information).
Hur ser det ut hos DIGG? Vill ni svara här eller måste jag begära ut via handlingar.se?
-
@dennis_priskorn DIGG har gjort en internutredning av våra egen användning av molnsystem kopplade till Schrems-II som vi kan skicka ut vid önskan. För att kunna hantera din begäran behöver du skicka in den via info@digg.se.
Läs mer om hur personuppgifter behandlas på vår webbplats, https://www.digg.se/om-oss/sa-behandlas-dina-personuppgifter/
-
@jenniferskoglund borde det inte vara sjävklart att den publiceras öppet?
- att den dyker upp i ert API för senaste publicerade dokument
- idag verkar DIGG inte ha egna APIer utan folk scrapar era websidor se github newschecker Riksarkivet and DIGG webscraperdigg.py (känns lite 1990)
- vilka API:er finns i DIGGs pipeline och när är dom inplanerade?
- önskar ert Taskid
- när första spec/POC planeras
- känns som bra enkel övning för API byggblocket borde inte ta mer en än timme att bygga ihop en GITHUB baserad version POC
- vilka API:er finns i DIGGs pipeline och när är dom inplanerade?
- idag verkar DIGG inte ha egna APIer utan folk scrapar era websidor se github newschecker Riksarkivet and DIGG webscraperdigg.py (känns lite 1990)
- att den dyker upp i ert API för senaste publicerade dokument
-
-