Community på Sveriges dataportal
Om kategorin
-
Under den här kategorin kan du diskutera och lämna återkoppling på leveranserna i det nationella AI-uppdraget (Uppdrag att främja offentlig förvaltnings förmåga att använda artificiell intelligens) och dess leveranser som finns på samarbetsplattformen (egen URL: https://offentligai.se).
Vi är intresserade av hur ni ser på leveranserna (AI-guiden, Inspirationsexempel och Förtroendemodellen), vilka förbättringar ni vill se och om ni har förslag på vidareutveckling och nya funktionaliteter.
Digg, Arbetsförmedlingen, Skatteverket och Bolagsverket står bakom leveranserna i det är uppdraget som slutrapporterades 2023-01-19. Vi har gemensamt rekommenderat att regeringen fortsätter att satsa på offentlig AI på olika sätt. I avvaktan på ett nytt uppdrag vill vi dock säkerställa att återkoppling på de levererade leveranserna, tas om hand och kan informera det fortsatta arbetet med att främja offentlig förvaltnings förmåga att använda artificiell intelligens.
-
-
Hej,
Är det okej att också i detta forum skapa en tråd som länkar till och beskriver en öppen AI-modell som man tagit fram som del av sin (offentliga) verksamhet?Vi på Riksarkivet står i färd med att göra det ganska snart nämligen.
-
@David-Haskiya jag tycker det hade varit toppen med en en tråd om er öppna AI-modell! (dock är det inte jag som bestämmer här)
-
@Maria_Dalhage Då startar jag en tråd här när vi gör vår release.