Community på Sveriges dataportal
Ny version av Mina ärenden ger konsumenter utökade möjligheter att fråga efter kundhändelser
-
I dag har en ny version av Mina ärenden släppts. Mina ärendens fjärde version ger konsumenterna möjligheter att fråga efter kundhändelser med hjälp av taggar. Det gör att en konsumenttjänst kan fråga efter kundhändelser som för kundärendet hör ihop, men som hos producenterna finns inom olika producentärendetyper. På så sätt blir det enklare att presentera kundhändelser som utgår från kundens situation. I den nya versionen går det också att fråga enbart på producentärendetyp eller producent utan vidare specificering.
Ytterligare en förändring är att verksamhetsguiden delats upp i tre delar och målgruppsanpassats: en generell verksamhetsguide ”Det här är Mina ärenden”, och två riktade verksamhetsguider för producent respektive konsument.
Den uppmärksamme läsaren kan också se att all dokumentation, där så var möjligt, försetts med ett EU-emblem som tydliggör Mina ärendens finansiering.
Läs och lämna synpunkter
Vi som jobbar med Mina ärenden är tacksamma för all sorts feedback. Så du som har läst får mer än gärna lämna synpunkter antingen här i Dataportalens community eller via mejl Minaarenden@skatteverket.se