Sveriges dataportal, DIGG - Myndigheten för digital förvaltning
Sök data Nyheter Om oss Community
  • Hem
  • Kategorier
  • Senaste
  • Taggar
  • Populära
  • Användare
  • Grupper
  • Sök
  • Ser ut som din anslutning till %1 gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.
  • Registrera
  • Logga in

Publicera datatjänster till dataportalen

Feedback på dataportal.se
    entryscape
    2
    2
    113
    RSS Feed
    Laddar fler inlägg
    • Äldst till nyaste
    • Nyaste till äldst
    • Flest röster
    Svara
    • Svara som ämne
    Logga in för att posta
    Det här ämnet har raderats. Endast användare med ämneshanterings-privilegier kan se det.
    • nilsw-ra
      nilsw-ra Senaste redigerad av

Vet inte om detta är rätt kategori, men prövar här. Jag använder EntryScape för att registrera Riksarkivets nyligen publicerade APIer till dataportalen. Jag lyckas dock inte, de går inte att hitta. Så, jag gör uppenbarligen något fel, frågan är bara vad. Så här ser det ut i EntryScape: https://www.awesomescreenshot.com/image/25366481?key=cfbf51aee0a804280c2e3cc62f50e718

Kristine_ Ett svar Senaste svaret Svara Citera Gilla 0 Post Tools Trigger
      • Kristine_
        Kristine_ @nilsw-ra Senaste redigerad av

@nilsw-ra
        Hej,
        Tack för frågan! För användarsupport, mejla gärna direkt till info@digg.se så kan vi hjälpa till. Några frågor längs vägen;

• Har du kontrollerat att er skördningskälla (se t.ex https://admin.dataportal.se/organization/99/information)som idag är registrerad hos oss är korrekt och överensstämmer med webbadressen där er katalog är publicerad genom datapubliceringsverktyget?
        • Om du ser att skördningskällan stämmer, kan ni istället logga in och tvinga fram en ny skördning. Dataportalen gör detta automatiskt varje natt, så det kan vara möjligt att de skördats in när du tittar imorgon.

Men om det ändå inte fungerar är det bara att höra av dig så hjälper vi dig.

Ett svar Senaste svaret Svara Citera Gilla 0 Post Tools Trigger
        • Första inlägg
          Sista inlägg