Community på Sveriges dataportal
Feedback kring felanmälan och roadmap
-
@josefinlassi men funkar någonting idag? Det jag får från datahamstern som senaste dataset går inte att söka fram på portalen.... Ni måste sätta upp så man kan felanmäla och ni fixar dessa fel... det finns som du antyder inga "duttande" genvägar
- var tydliga med var vi felanmäler saker
- ge oss unika helpdesk id:n
- besvara saker som tas upp och ange om det kan återskapas och om ni skall göra det eller ej
- var tydliga med när saker finns i produktion
- gärna att ni har en tydlig roadmap jmf Wikidata
testar någon att söka och det inte funkar sedan har ni tappat den personen... det gäller att skapa förtroende "trust" i öppna communities ni har en hel del att jobba på....
Bra modell för detta med hur öppna gemenskaper skapar förtroende hittar du på
-
@salgo60
Hej,
Tack för din feedback vi tar med oss det i förbättringsarbetet framåt! Du lyfter bra poänger på hur vi kan göra saker bättre.Jag ska se över texten i "Om denna kategori" under denna feedback - kategori för att göra det tydligare att man även felrapporterar här. För att felrapportera enskilda datamängder och dess innehåll vänder man sig dock till respektive tillhandahållande organisation i första hand.
Gällande helpdesk id:n så är det inget som vi på Sveriges dataportal har möjlighet att införa idag. Där behöver vi luta oss på att DIGG prioriterar införanden av systemstöd/processer/rutiner utifrån myndighetens övergripande verksamhetsbehov och resursläge. För detta community svarar och återkopplar admin/moderator på inlägg och förslag som lyfts med särskilt fokus på "Feedback"-kategorin eftersom det handlar om inlägg riktade mot oss.
En tydligare, sammanhållen och mer öppen roadmap och prioriteringar håller jag helt med om och det är något som vi arbetar för att kunna åstadkomma!
Hälsningar,
Kristine -
Gällande helpdesk id:n så är det inget som vi på Sveriges dataportal har möjlighet att införa idag
det är bara att skapa en yta på GITHUB tar 2 sekunder finns inte det redan idag
Läs mer på "Mastering Issues"
-
Detta inlägg är raderat!