Community på Sveriges dataportal
Dataverkstadens webbinar under våren 2023
-
Under våren kommer dataverkstaden att arrangera ett antal webbinarier inom området öppna och delade data.
Först ut är två webbinar under mars månad som kommer att handla om hur man tillgängliggöra och publicerar särskilt viktiga datamängder (21 mars), samt om de upphandlingskrav som dataverkstaden tagit fram fram för att i största möjliga mån säkerställa ägandeskap, möjlighet till informationsutbyte samt tillgång till organisationens data över tid, vid upphandling av IT-system och digitala tjänster (30 mars).
https://www.vgregion.se/ov/dataverkstad/referensmaterial/webbinarier-varen-2023/
-
@FredrikEriksson Dataverkstaden går från klarhet till klarhet det är alltid lika kul att logga in och få syn på det där lila "F"et som (oftast) betyder att det finns en ny leverans av något slag.
Har ni något webinarium/någon workshop där ni går igenom allt ni gjort det senaste året, eller liknande? Har jag missat den? Jag är nyfiken och skulle gärna vilja få en överblick över allt ni gjort på sistone och vad som ligger i pipen. -
@Nina_Berlin tack för positiva ord om oss i NDV. Vi har inte planerat att hålla ett samlat webbinar kring allt vi gör. Det är mycket som händer hela tiden. Det är därför som vi skriver lägesrapporter och löpande publicerar nyheter på vår hemsida. Men såklart är vi lyhörda om det finns sådana önskemål..?
-
@FredrikEriksson Jag följer er med stort intresse och återkommer om jag snappar upp sådana önskemål, det kan mycket väl hända