När ni har genomfört e-arkiveringsprojekt, dvs uttag av data ur tex ett system för leverans till e-arkivet, vilka roller inom teknisk kompetens har varit med i processen då? Inom vårt införandeprojekt tittar vi just nu på implementering av den nya verksamheten för e-arkiv och behöver då speca vilka IT-resurser vi behöver vid e-arkiveringsprojekt. Inom införandeprojektet ska vi genomföra en pilotleverans och då är det två systemutvecklare som ska sköta de tekniska bitarna, men vi är lite osäkra på hur vi ska göra sedan. LFV har ingen riktig IT-avdelning och IT-bitarna är liksom uppsplittrade på flera håll. (Ja jag vet att en open source-produkt eg. kräver en stor IT-avdelning, men herregud, vi kan ju inte låta en sådan liten detalj stoppa oss från att införa e-arkiv )
I vissa fall kanske en systemleverantör hjälper till, i andra fall supporten för e-arkivet, men om man behöver in-house-kompetens, vilka är lämpliga då?