Community på Sveriges dataportal
Personuppgifter i inlägg är inte OK
-
Digg modererar och administrerar forumet på ett sådant sätt att användarvillkoren efterlevs och verkställs.
När du skriver inlägg tänk på att vi kommer att ta bort inlägg som innehåller för- och efternamn. Det är endast ok att hänvisa till användarnamn som finns på detta forum genom att @:a användarnamnet. Inga andra typer av personuppgifter är ok att publicera. Inlägg som innehåller bilder på personer kommer också att tas bort i och med punkt 3 i villkoren.
Observera att om en användare upprepande gånger bryter mot villkoren blockeras användaren.
Du hittar användarvillkoren under samma kategori som detta ämne. Länk till villkoren: https://community.dataportal.se/topic/466/forumets-användarvillkor.
Tack för att du följer våra användarvillkor, håller god ton och skapar en yta som bidrar till att data blir en bred värdeskapande resurs för hela samhället - för innovation, transparens och kunskap!
-
@DIGG_admin
Oj, jag gör tolkningen att jag då inte heller får skriva under med mitt egna namn eller skriva ut min epost i syfte att underlätta kontakt? Eller är det andras personuppgifter som avses? -
Detta inlägg är raderat!
-
@VarförFungerarInteDetta det är ett gmailkonto som används….
-
@VarförFungerarInteDetta Hej, om någon användare har problem med att validera sin e-postadress behöver denne ta kontakt med oss via info@digg.se så hjälper vi till.
-
@lmdaniel Syftet med forumet är bland annat att hitta och knyta kontakter, vi förstår problematiken med att inte kunna skriva sina kontaktuppgifter utifrån detta. Vi tittar just nu på hur vi ska hantera detta i framtiden på ett bra sätt som främjar samverkan. Vi återkommer!