Community på Sveriges dataportal
Prototyp publicerad
-
Hej
Vi tog fram en prototyp i syfte att ha ytterligare ett kommunikationsverktyg kring vad Mina ärenden är och kan bli. Prototypen är ett exempel på hur en konsument skulle kunna använda Mina ärendens standard för att bygga tjänster. Notera att det här är ETT exempel på hur man skulle kunna välja att exponera kundhändelser men på inget sätt det enda eller för den delen lämpligaste sättet. Värdet av kundhändelser är som störst när det kan sättas i ett för kunden relevant sammanhang och stötta kunden där den vill och har behov.
Vi hoppas prototypen kan göra Mina ärenden lite mer begripligt för någon. Vi har också försökt väva in några av de beroenden vi ser att Mina ärenden har till andra byggblock och ser det som en början på hur man kan komma framåt i att beskriva hur de olika byggblocken kan fungera ihop.
-
@johantjader Kul att ni publicerad en prototyp. Jag undrar hur ni tänker kring användarcentrerad utveckling och användartestning?
Jag önskar mig se era:- user story map aka användarresa
- användarberättelser
- resultat av användartestning och rapport om vad ni gjort för ändringar efter testningen
-
@Dennis_Priskorn Såg nu att ni inte bygger gränssnitt. Jag gillar dock att ni ändå tagit fram en demo prototyp för det tvingar er gissningsvis att fundera om API:n exponerar allt det som behövs för att bygga ett gränssnitt så som ni tänkt.
Jag brukar göra planUML diagram när designer IT-system. De är underbart enkla att skriva och ger bra överblick!