Community på Sveriges dataportal
Uppdaterad dokumentation (20230201) - version 3.1
-
Mina ärenden har den 1:a febriari 2023 uppdaterat lösningsdokumentationen för byggblocket. För att hålla arbetet transperent och göra det enklare att förstå vilka ändringar som gjorts kommer vi att löpande skapa inlägg här på Dataportalens community i samband med att dokumentationen uppdateras/förändras.
Om du som läser detta har några frågor så är du välkommen att skriva de i denna tråd.
Förändringar
ID Vart Beskrivning 2023-02-01-01 Verksamhetsguide Språkliga justeringar, samt fler exempel på rubriker i kaptiel 3 Att skriva en kundhändelse 2023-02-01-02 Verksamhetsguide Uppdaterat kapitel 4 Att visa en kundhändelse med förtydligande kring länkning 2023-02-01-03 Tjänstebeskrivning Uppdatering med anledning av nytt attribut kund.tillagg Det kan dröja till imorgon innan de nya versionerna och nya resurser "skördats" till dataportalen, vill man se dessa nu så går de hitta på Skatteverkets utvecklarportal.
Är man intresserad av att ta del av tidigare versioner finns dessa samlade på dataportal Mina ärenden - Tidigare versioner
På dataportal.se finns senast uppdaterade dokumentation.
Övrig info:
- Skatteverket har tagit fram ett första kundhändelse-API som möjliggör för en användare att via en s.k. konsumenttjänst hämta kundhändelser från Skatteverket. API:et lanserades v.50 och bygger på Mina ärendens första standard (v.1). Läs mer om API:et på Skatteverkets utvecklarportal.
- Digg har publicerat byggblocksbeskrivningar för flera byggblock, inkl. Mina ärenden. De finns att läsa på Diggs webbplats.