• Hem
  • Kategorier
  • Senaste
  • Taggar
  • Populära
  • Användare
  • Grupper
Collapse
Dataportal logo

Community på Sveriges dataportal

Säkerhet

Scheduled Fäst Låst Flyttad Arbetssätt och organisation
4 Inlägg 3 Posters 142 Visningar
    • Äldst till nyaste
    • Nyaste till äldst
    • Flest röster
Svara
  • Svara som ämne
Logga in för att posta
Det här ämnet har raderats. Endast användare med ämneshanterings-privilegier kan se det.
  • H Offline
    H Offline
    hansthorsenlamm
    wrote on Senaste redigerad av hansthorsenlamm

Re: Svårigheter med att samarbeta över organisationsgränser

Vid Samverkanskonferensen #2 i slutet av januari 2024 så efterfrågades mer samarbete runt säkerhet.
    Jag startade och drev en arbetsgrupp åt cybernode.se inom området säkra leveranskedjor.

Ett av mina påhitt var att bygga en kopia av nosad.se och drifta den i Kubernetes. Jag har byggt siten både med ett eget verktyg samt Chainguard.

Vidare har jag begärt medel från Vinnova för att nyttja Cyber range för att testa avseende DDOS:

https://cybernode.se/app/uploads/2023/06/NOSAD-SBOM-cybernode_2023_06_14_public-1.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=GdR4rcB7R4s

Utmaningen ligger inte i tekniken, mer hur svårt det är att skapa "hängrännor" mellan alla "stuprör".

? Maria_DalhageM 2 svar Senaste svaret
    1
  • ? Offline
    ? Offline
    En före detta användare
    replied to hansthorsenlamm on Senaste redigerad av
    Detta inlägg är raderat!
    Maria_DalhageM Ett svar Senaste svaret
    1
  • Maria_DalhageM Offline
    Maria_DalhageM Offline
    Maria_Dalhage
    replied to hansthorsenlamm on Senaste redigerad av

@hansthorsenlamm Det är toppen att den öppna källkoden för NOSAD.se används för att demonstrera hur man kan ta fram SBOM samt bygga säkra lösningar. Det är precis det som är syftet med både nätverket NOSAD (att kunskapsdela kring hur vi arbetar med öppna data och öppen källkod) och själva websidan (att kunna hitta utredningar, mallar och goda exempel att inspireras av, utöka definitionen av kollega helt enkelt.)

Community Manager NOSAD - Network Open source and data / Arbetsförmedlingen Jobtech

Ett svar Senaste svaret
    0
  • Maria_DalhageM Offline
    Maria_DalhageM Offline
    Maria_Dalhage
    replied to En före detta användare on Senaste redigerad av

@VarförFungerarInteDetta Det finns förbättringspotential kring hur information är strukturerad på NOSAD.se. Detta är något vi ser över. Det som vi är stolta över är hur vi kan gå från en wikisida till en webbsida. (wiki2site). Lösningen hitter ni i den öppna källkoden. 🙂

Community Manager NOSAD - Network Open source and data / Arbetsförmedlingen Jobtech

Ett svar Senaste svaret
    0

Finansieras av Europeiska unionen logo
  • Logga in

• Har du inget konto? Registrera

• Login or register to search.
  • Första inlägget
    Sista inlägget
0
  • Hem
  • Kategorier
  • Senaste