Community på Sveriges dataportal
Inga personuppgifter
-
Hallå, en fundering när det gäller förbud mot personuppgifter i era regler. Det är rätt begränsande att inte kunna tipsa om kontaktpersoner och liknande som inte finns med på forum. Beror begränsningen på att ni har server i amerikanska moln eller? Har för mig att community ligger på en egen server...
-
@Björn-Hagström relevant fundering men även lite harmlöst är väl bara att länka sin egen backlog
-
@Magnus-Sälgö Det är inte en bra lösning att man ska behöva gå till massa olika webbplatser när ett par tecken i svaret räcker bra. Sedan blir det då heller inte sökbart i community.
-
@Björn-Hagström jo men bra om folk skaffar publika backlogs och jobbar strukturerat
- finns på min Magnus list vad som krävs för att lyckas...
-
@Magnus-Sälgö och @Björn-Hagström. Vi ligger on-prem.
Gällande våra användarvillkor så är de hårt satta, kanske för hårt satta kan man tycka, men dessa villkor är för att skydda individer från att dyka upp i sammanhang som de inte har kontroll över.
Sen håller jag med om att det upplevs som yxigt när vi kräver att de som omnämns också finns i detta forum, även när det är publika personer som våra egna ministrar, särskilt då vi låter personer använda alias...
Användarvillkoren är satta efter den rättsutredning som gjorts kring forumet.
När det gäller denna typ av forum så är det relativt nytt för myndigheter och därmed befinner sig vi oss i en utforskande fas.
Vi vill ogärna plocka bort inlägg, och vi förstår att det är lätt hänt att bryta mot användarreglerna (även jag som moderator har flaggade inlägg). Låt oss göra så bra vi bara kan tillsammans. Precis som @Magnus-Sälgö skriver: Ibland kan man länka till visst material såsom en inbjudan till ett event, än att skriva ut alla personuppgifter själv. Gör det skillnad i sak och effekt? Diskutera och fundera gärna med oss.